「置き配」は在宅・留守に関わらず玄関や宅配ボックスにお届けするので、応対もサインも不要です。置き配完了後はメールで配達完了をお知らせいたします。
"Delivery" reduces redelivery, which has become a social problem in recent years, and also reduces the burden on delivery workers.
If the delivery address is in the target area and it is possible to leave the delivery, the request column for the delivery will be displayed, so please use it.
You will receive an order confirmation email from FELISSIMO.
You will receive a shipping notification email from FELISSIMO on the shipping date.
「置き配」対象地域(2025年3月14日時点)
If the delivery address is within the following target area and the application form allows undelivered delivery, a desired column for undelivered delivery will be displayed.
*Some areas are not covered
Even within the target area, delivery may not be possible due to delivery circumstances.
Case that becomes normal delivery
※置き配サービス終了エリアのご案内
《2025年3月末までの配達分にて終了》青森県青森市、宮城県仙台市、静岡県静岡市、愛知県豊田市、愛知県三好市、京都府京都市(北区、南区、右京区、伏見区、西京区)、兵庫県姫路市、長崎県長崎市、鹿児島県鹿児島市
置き配は玄関前か宅配ボックスにお届けいたします。その他の場所に置き配を希望される場合、発送日当日に配送会社LOCCO(ロッコ)から届くメールからご登録ください。一度ご登録いただければ毎回同じ場所にお届けします。
※配送会社LOCCOからのメールが届かない場合、迷惑メールフォルダに振り分けられていないかご確認ください。メールが届いていない場合は、下記配送会社お問い合せフォームからご連絡ください。その際フェリシモから発送時にお送りする「お届けについて」のメール内にある「お問い合せ用荷物番号(65から始まる10桁の番号)」もお伝えください。
We will guide you through the 1-question-1-answer format regarding delivery.